Bonusforbrugeren

Nye muligheder i multikulturel kommunikation

I udlandet har de længe haft fokus på multikulturel kommunikation – i en ny rapport sætter vi fokus på potentialet i Danmark. Begrebet ’Bonusforbrugeren’ har vi selv opfundet – og ja, det er lidt reklamesmart - men det opfordrer til et nyt blik på den gruppe danskere, der har fyldt så meget i samfundsdebatten, og så lidt i den kommercielle kommunikation, nemlig ikke-vestlige indvandrere og efterkommere.

Vi syntes nemlig, det var på tide at tage temperaturen på, hvordan det egentlig er at være forbruger i Danmark med anden etnisk baggrund end dansk, og hvordan man oplever de reklamer, vi laver. Samtidig har vi kigget nærmere på multikulturel kommunikation i et bredere perspektiv, og hvorfor virksomheder har en interesse i at arbejde med diversitet og tænke mere inkluderende som en del af deres branding og kommunikationsstrategi. 

’Det handler mindre om at kommunikere til en multikulturel målgruppe og mere om at kommunikere multikulturelt’. Sådan lyder en af hovedkonklusioner i vidensstudiet. Er du interesseret i flere af vores findings, så kan du downloade hele rapporten her.

Download white paper

Vær blandt de første til at høre om vores fremtidige seminarer og vidensstudier

  Sæt flueben i boksen, og sig ja tak til at modtage nyheder om Envisions studier, seminarer og cases. Du kan til enhver tid framelde dig igen.