Vi benytter cookies

Hvis du klikker videre på envision.dk, accepterer du automatisk brugen af cookies.

NYHED 1/2:
Now You're Sixty-Four

Now You're Sixty-Four

envision klar med ny stor undersøgelse af Årgang 1950.  

 

Alle kan blive enige om, at generationen omkring pensionsalderen er en attraktiv målgruppe. Der er mange af dem, og deres rådighedsbeløb siger spar to. Men ingen har for alvor haft hel…

Læs mere

envision klar med ny stor undersøgelse af Årgang 1950.  

 

Alle kan blive enige om, at generationen omkring pensionsalderen er en attraktiv målgruppe. Der er mange af dem, og deres rådighedsbeløb siger spar to. Men ingen har for alvor haft held til at komme under huden på dem. Indtil nu.

envision tegner et personligt, overraskende og nuanceret portræt ved at tage udgangspunkt i Årgang 1950. De var 17, da Sergeant Pepper's Lonely Hearts Club Band udkom - inklusive "When I'm Sixty-Four". Pladen revolutionerede teknisk og musikalsk og blev soundtrack for en ny ungdomskultur. Musikken blev katalysator for et væld af nye følelser og drømme. Verden ændrede sig omkring dem og blev aldrig den samme igen. På Sergeant Pepper var bl.a. ragtimenummeret ”When I’m Sixty-Four”.

 

I år er de fyldt 64. Vi har har spurgt om da de første gang hørte Beatlessangen, deres liv, drømme og værdier - dengang og nu. Og om deres forhold til forbrug, sundhed, rejser, banker, familien - og reklamer, og hvor de er i dag. Resultatet er en stribe helt nye indsigter om generationen og konkrete anvisninger til, hvordan man bedst og mest effektivt kommunikerer til dem. Bogen rummer ti interviewfilm og artikler om de vigtigste temaer for Årgang 1950 og generationen omkring dem.

 

For at forstå Årgang 1950 er det vigtigt at vide, hvad de kommer fra. Bogen indledes derfor med et historisk funderet generationsportræt. Dernæst har vi undersøgt seks store temaer:

  • Økonomi – de har masser af penge, lyver om deres forbrug og hader banker
  • Sundhed – de føler sig mindst 10 år yngre end dåbsattesten og dyrker langt mere motion end tidligere generationer
  • Medieforbrug – favoritreklamen er Squaaaaaash, hadereklamen er L’Easy. De er generelt ekstremt kritiske over for reklamer
  • Rejser – de er og har været globetrottere hele livet, men rejser nu også for at komme væk fra en travl hverdag
  • Familien – nye mønstre, flere singler, flere opløste ægteskaber. Vennerne betyder stadig mindst lige så meget som familien
  • Fremtiden – de vil for alt i verden undgå plejehjemmet og ønsker bare at fortsætte det nuværende gode liv m rejser, oplevelser og at holde sig skarpe

 

E-bogen skaber er et nærværende, personligt og langt mere præcist portræt af generationen omkring pensionsalderen – selvom udgangspunktet snævert holder sig til Årgang 1950.

 

Læs bogen her.

Minimér

GLAD JUUL

GLAD JUUL

Hver dag i december kan du købe envisions egen julebog "Glad Juul” hos os i Aarhus  eller på for kr. 149 ,-

Læs mere

Hver dag i december kan du købe envisions egen julebog "Glad Juul” hos os i Aarhus  eller på www.gladjuul.dk for kr. 149 ,-

Glad Juul beskriver cases fra ind- og udland, som alle vinder forbrugernes julehjerter og lykkedes med at blive en fast del af nye juleritualer.Bogen indeholder også en stribe fakta om julekultur, traditioner fra hele verden, historie og forbrug. Og en teoretisk forklaring på, hvorfor og hvordan produkter kan få plads i julens indkøbskurv.
Det hele bliver krydret med portrætter af målgruppen, den danske juleforbruger, underholdende juleritualer fra hele verden samt hyggeligt anekdoter og historiske fakta.

Endelig fortæller Anne Glad og Mona Juul deres meget personlige julehistorier – og afslører de bedste juleopskrifter.

Årets sjoveste julegave!

Minimér

envision.dk

envision.dk

ideer, der giver mening

Vi er et af Danmarks bedste reklamebureauer.

Det kan vi godt tillade os at sige. Især fordi vi ligger nr. 5 på branchens image 2014. Fordi vi er ét af de ældste bureauer i den danske reklamebranche. Fordi vi er stolte af at være blandt de få, der ikke har en stor amerikansk Big Brother i ryggen, men er os selv. Og fordi vi de sidste par år har været ét af de mest omtalte bureauer i landet, når det gælder vores viden, vores arbejde, vores reklamepriser og føtex-sangen, som danskerne enten hader eller elsker. 

envisions image 2014
Nr. 1 på forbrugerindsigt
Nr. 2 på forståelse for kundernes forretning
Nr. 4 på gode til at skabe resultater

-  og effekten af det hele kan du se lige her.

Kilde: MyImage 2014, MyResearch: Analyse baseret på 556 marketingansvarliges besvarelser. Omfatter 36 reklamebureauer, 13 mediabureauer og 20 digitale bureauer. 

Kunsten at fikse ting - og tænke sig om imens.

Vi forsøger at være ærlige over for vores kunder og os selv. Derfor kan vi også ærligt sige, at en særlig kompetence hos os er at få ting ordnet og ført ud i livet. Men vi tænker os om imens. Derfor giver det mening for os at være et reklame- og vidensbureau, der kan bringe kreativitet, viden, digitale medier, design og produktion på banen alt efter behov. 

envision er et vidensbureau.

Gode ideer er ikke sjove for at være sjove og taget ud af den blå luft. De er ikke reklamegøgl og kommunikationslir. Hos envision giver ideerne mening. Mening for forbrugerne midt i deres liv og hverdag. Og mening for vores kunder med deres mål og ambitioner. Vi mener, at den rigtige viden skaber strategisk kreativitet, der flytter mennesker, holdninger og varer. 

Du kan hente vores vidensstudier og forbrugerrapporter på envision.dk fra en tablet eller computer.

Vi har defineret vores drømmekunde.

Vi har store kunder, mellemstore kunder og de helt små. Men størrelsen er ikke det vigtigste for os. Vi har mange fødevarekunder og detailkæder. Vi har banker, forlystelsesparker, storcentre og offentlige institutioner på kundelisten. Og mange andre. Men kundekategorierne er ikke det vigtigste for os. Det vigtigste for os er at arbejde sammen med kunder, som også tror på, at ideer skal give mening.

Vi går ret meget op i, om det virker.

Kommunikationsstrategien, den kreative idé og effekten er en treenighed, der giver mening. For det skal virke, det vi laver. Hvad enten det er for at få flere varer ned i kurven, udbrede kendskabet eller ændre en holdning. Hver dag skaber vi resultater og styrker vores langvarige samarbejde med vores kunder. Derfor er vi blandt andet stolte over at have vundet en Advertising Effectiveness Award for Fårup Sommerland i 2011 og Waoo i 2013. Og derfor er effekt en fast del af vores arbejde.

Bilka

Bilka ønsker en gennemgribende revitalisering af deres brand. I den forbindelse får både aviser, tv-spots og butikker løbende en make-over.

Nord Gourmet

NORD er nyt nordisk tapas smørrebrød. envision har været med til at udtænke alle detaljer lige fra indretning af foodtrucken til emballage og sociale medie strategi.

Danæg

I al sin enkelthed har ægget emballeret sig selv bag skallen. Udfordringen bestod derfor i at skabe præference for DANÆG’s brand, produkt og historie.

Skoringen

Målet med Skoringens nye kommunikation var at ensrette deres kommunikation og opbygge deres brand til at være norske og danske familiers foretrukne skobutik.

Føtex prismatch

envision har i samarbejde med føtex udviklet kampagnen Prismatch, der garanterer discountpris på en række mærkevarer. Case: føtex Prismatch

Aarhus Festuge

envision har udviklet et nyt, inspirerende og mere brugervenlig website til Aarhus Festuge, som skal guide til bedre oplevelser. Se det fulde website på www.aarhusfest.dk

ILVA

envision har udviklet en ny grafisk platform til ILVA, der både favner image og taktisk kommunikation.

Punkt 1 - Kombi-film

envision har skabt en fælles markedsføringsramme for expert og punkt1 med vende-aviser og tv, der rummer begge kæders brandværdi. Case: Kombi expert og punkt1.

Silvan

Sammen med SILVAN har vi skabt en ny kommunikationsstrategi, der tager hånd om både de taktiske, strategiske og forretningsmæssige udfordringer.

Levevis - er til for dig

envision har udviklet strategi, emballage og det kreative univers bag Levevis, som gør det nemmere at træffe det sunde valg i Netto, Bilka og føtex.

Waoo

Store og stærke konkurrenter var der nok af, da Waoo! angreb markedet for bredbånd. Løsningen var et unikt ståsted og en markant kommunikation.

Føtex 1 - Vi gør mere for dig

I mere end 20 år har envision stået bag Danmarks flotteste tilbudsavis og resten af markedsføringen for føtex. Og det gør vi stadig … Case: Føtex kan lide, når noget er lækkert.

Rationel – Vinduer og døre, der holder

Don’t tell it. Prove it! Det har været mantraet i samarbejdet med vinduesproducenten Rationel. Case: Vinduer og døre, der holder.

Kohberg – Støt brysterne

envision hjalp Kohberg med at udfordre den kedelige brødhylde gennem tv-universer, prisvindende emballagedesign og produktlanceringer. Case: Støt brysterne.

Mesterhakket – Universets bedste hakkekød

Da Dansk Supermarked i sin tid introducerede Mesterhakket stod envision bag kampagnen – og igen, da det blev relanceret. Case: Mesterhakket – universets bedste hakkekød.

Skagenfood

Målet for Skagenfood var flere faste abonnenter på fiskekasserne. Midlet blev et tv-spot, der satte fokus på Skagenfoods løfte om frisk fisk direkte fra havet til din hoveddør.

Punkt 1 - Jonas Schmidt

Samarbejdet med punkt 1 strækker sig over flere år med udvikling af tv, avis og butiksmateriale. Case: Kom hjem med det rigtige – til den rigtige pris.

Storcenter Nord

Storcenter Nord i Aarhus er byens bedste familiecenter. Men konkurrencen om at være lige netop børnefamiliernes center er blevet skærpet i de senere år.

Premier is

Premier Is er Gammeldags Flødeis, der passer til danskernes smag, og som dyrker de gode og klassiske råvarer. Denne strategi skal afspejles i deres målsætning og kommunikation.

imidt

envision har udviklet en ny identitet og en ambitiøs kampagne for imidt, som skal skabe øge kendskab og trafik til det midtjyske erhvervsfremmesystem

Bongrain

Den franske Geramont ost skulle introduceres i norden. envision har tilpasset og synkroniseret tyske emballager og markedsføringsmateriale til det nordiske marked.

NRGi

NRGi ønskede et website som i højere grad kunne kommunikere en samlet enhed. Moderselskabet og Kuben Management er integreret på sitet og flere vil følge.

Go´on

Go'on har 70 stationer, men stadig ukendt. envision har skabt en strategi og en ny profil med en integreret taktisk dimension til at få kunderne til at bryde vanen og tanke hos Go'on.

DLG

DLG Food ønsker at øge brandpræferencen til deres serie af syltede grøntsager fra Samsø Konservesfabrik. envision har udviklet nyt navn til fabrikken og nye produktemballager.

Kolding Storcenter

For Kolding Storcenter udvikler vi modekampagner til tilbudsmagasinet og skaber ideer til events, som f.eks. verdens længste catwalk. Case: En større oplevelse.

Ministeriet for børn og undervisning

Kampagnen for Ministeriet for børn og undervisning handler om fravær, men vi kalder det en tilstedeværelseskampagne. Case: Det er bedst, når alle er her.

Du kan læse disse og andre cases på envision.dk fra en tablet eller computer.

Fra omtanke til handling.

Hos envision ser vi ud i verden for at samle viden og indsigter, der gør os klogere på medier, markeder og mennesker. Men vi nøjes ikke med at kigge. Vi er et hus af ildsjæle, som også involverer og engagerer os uden for bureauets fire vægge. Hvis vi møder et projekt på vores vej, hvor vi kan gøre en forskel, er der ikke langt til handling. Det giver ganske enkelt mening for os også at opføre os ordentligt, mens vi tænker os om. 

blog!

Om indsigter, viden, målgrupper og ideer der giver mening.

Besøg vores blog

Hvad enhver annoncør bør vide om Det grå guld

Hvad enhver annoncør bør vide om Det grå guld

For det første er det en idiotisk betegnelse. De gider ikke høre, at de er grå. Og de slipper ikke guldet uden videre. Men nu ved du, hvem jeg taler om. I dag udkommer envisions nye store vidensstudie i form … læs mere

Job

Vi vil altid gerne modtage ansøgninger og cv'er fra dygtige kandidater. Også selvom vi ikke søger nye kolleger i øjeblikket. Send din ansøgning til job@envision.dk. Vi bestræber os på at svare inden for 14 dage.

Kontakt

ENVISION A/S

Christiansgade 30

8000 Aarhus C

T: 87302800

F: 87302905

twitter LinkedIn Facebook

Adm. Direktør

Mona Juul

T: 29684918

twitter

Kontaktdirektør

Christian Kirkegaard

T: 29684905

twitter

Kommerciel direktør

Ole Herstal

T: +4560646020

twitter

Kreativ Direktør

Jesper Herholt

T: 41705101

twitter

Strategisk Direktør

Anne Glad

T: 29690101

twitter

økonomidirektør

Anni Sørensen

T: 29684920

twitter

IT-Chef

Kim Birk Laursen

T: 61621300

twitter

Produktionschef

Hanne Østergaard

T: 29684909

twitter

Produktionschef/repro

Chris Mikkelsen

T: 29684928

twitter

Vi benytter cookies

envision.dk anvender cookies. En cookie er en lille, ufarlig tekstfil, som hverken kan sprede computervirus eller på anden made forvolde skade.

Formålet med cookies er at hjælpe hjemmesiden med at identificere dig, så vi kan gøre din brug af envision.dk mere effektiv og dermed give dig en bedre oplevelse.

envision.dk anvender cookies til flg. formål:

Sessioncookie

En sessioncookie identificerer dig som bruger, mens du er på sitet. Denne cookie slettes, når du lukker din browser.

Analytics cookie

En analytics cookie måler, hvilke sider og elementer der benyttes mest på envision.dk. Envision anvender Google Analytics til at indsamle statistik, som kan forbedre sitet.

Cookieaccept

Når du har accepteret brugen af cookies (enten ved at klikke accept, eller ved at klikke videre på sitet), gemmes en cookie med denne information. Dermed vil du ikke blive præsenteret for dette næste gang, du besøger sitet. Denne accept gemmes i et år.

Tredjepartscookies

Fordi envision.dk integrerer med vimeo.com, anvendes der tredjepartscookies fra dette site.

Hvordan slipper jeg helt for cookies?

Såfremt du ønsker at slette eller helt at undgå Cookies, finder du information og vejledninger her:

http://minecookies.org/cookiehandtering

> Language: English
profile:
section:
size:
scroll: